دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد بدلیجات رنگ ثابت

زنجیر رنگ ثابت

چگونه بدانیم رنگ بدلیجات ثابت است

در این مقاله از سایت بدلیجات شیدخت شما را با اصطلاحات متداول فروشندگان بدلیجات آشنا میکنیم تا با آگاهی بیشتر، خرید مناسب و به صرفه تری داشته باشید.

بدلیجات و زیورآلات در کیفیت های متفاوت و جنس های مختلف تولید می شود.

نوع ماده بکار رفته برای روکش بدل ها شامل، آب نقره ، تیتانیوم و رادیوم که هر کدام با درجه های متفاوت می باشند. همچنین استیل که این فلز نیز مرغوبیت های متفاوتی دارد.

آب نقره. ضخامت روکش آب نقره بر روی بدلیجات متفاوت می باشند.آب نقره در نمای کلی شبیه نقره است. یعنی بدلیجاتی که روکش نقره گرفته ،همانند یک نقره به نظر می رسد و کاملا شبیه نقره می باشد. آب نقره بعد از مدتی زرد رنگ می شود و بدل هایی که ظاهری زرد رنگ دارند آب نقره کاری شده است.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد: 

تیتان.این فلز سفید رنگ است اما برق آن به طلای سفید نمی رسد. در نوع معمولی کیفیت آن کمی از نقره بهتر است و بعد از مدتی با عرق بدن انسان مخلوط شده و بدل آب کاری شده با تیتان رنگ و جلای خود را از دست می دهد.و به مرور سیاه می گردد.

رادیوم.این فلز گرانبها و درخشان ظاهری مشابه طلای سفید دارد. جالب است بدانید قیمت آن از طلا به مراتب گرانبهاتر است و حتی با ضخامت های کم، عمر طولانی داشته و تغییر رنگ آن، روندی بسیار کند دارد و از آنجا که بسیار کم به پوست های حساس صدمه میزند، زیورالات با آبکاری رادیوم معمولا ضد حساسیت هستند. نکته مهم در دوام رنگ زیورالات مخصوصا با آبکاری رادیوم کاملا به کیفیت مراحل آبکاری و درصد استاندارد استفاده از محلول رادیوم دارد و اگر آبکاری با درصدی کمتر از میزان استاندارد انجام شده باشد، دوام آن کمتر خواهد بود.

این نکته را از یاد نبرید که روکش ها در اثر تماس زیاد با مواد شوینده شسته می شوند. اگر جواهرات شما روکش نداشته باشند، برق اولیه خود را از دست خواهند داد. پس برای اینکه جواهرات، بدلیجات و زیورآلات شما همیشه شبیه روز اول باشد، از زیاد شستن آنها خصوصا با مواد شوینده قوی خود داری کنید.

چطور روکش رادیوم را تشخصیص دهیم؟

زیورالات با آبکاری رادیوم عموما درخششی چشم گیرتر از نقره دارندو توجه داشته باشید گاهی فروشندگان زیورالات تمام زیورالات خود را دارای آبکاری رادیوم معرفی می کنند اما نکنه اول این است که زیورالات آبکاری رادیوم به رنگ نقره ای بوده و دوما رنگ آن بسیار درخشان تر از نقره یا استیل است

روش های شناسایی روکش رادیوم

اول آنکه زیورالات روکش رادیوم را از فروشگاه های معتمد بدلیجات خریداری کنید

دوم آنکه، روکش رادیوم باعث میشود بدلیجات در همه نوری حتی در نور های کم نیز درخشندگی چشم نوازی داشته باشند. این راه بهترین و راحت ترین راه شناسایی زیورآلات است.

استیل. یا همان فولاد ضد زنگ، آلیاژی است که معمولا در سینک های ظرفشویی به کار می رود و بنابراین در برابر آب و رطوبت و مواد شوینده مقاومت بسیار بالایی دارد. این فلز توسی رنگ که براقیت آن از زیورالات آبکاری رادیوم یا آبکاری نقره کمتر است، به ندرت حساسیت می دهد و اگر آبکاری طلایی نشده باشد به هیج وجه تغییر رنگ نمی دهد و ماندگاری آن بسیار بالاست. قیمت آن بستگی به کیفیت آن دارد. البته آبکاری طلایی استیل نیز در صورت مراقبت و استفاده صحیح، ثبات رنگ بالایی دارد

کرومهای موجود در استیل در اثر تماس با هوای آزاد لایه ای غیر فعال از اکسید کروم Cr2 O3 تشکیل می دهد.این لایه خیلی نازکتر از آن است که با چشم انسان دیده شود،و به همین خاطر سطح استیل براق و درخشان باقی می ماند و این از خواص فلز استیل است.همچنین این لایه در مقابل رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر است و فلز زیرین را کاملا محافظت می کند، ضمنا در هنگام خراشیده شدن به سرعت بازسازی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.